Урок інформатики - незвичайний урок




Загальна тема: «Історія обчислювальних пристроїв (3 години)»
Урок № 3.
Тема. Робота з програмами на розвиток логічного мислення. Інструкція з безпеки життєдіяльності № 12 – в.
Мета. Продовжувати формувати інформаційно – комунікативну компетентність. Узагальнювати знання дітей про давні обчислювальні прилади та прототипи ЕОМ. Закріплювати уміння працювати з клавіатурою, мишею. Розвивати мислення, увагу, спостережливість, самостійність учнів. Виховувати бережливе відношення до власного здоров’я.
Обладнання. Друковані зошити: Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. Сходинки до інформатики. Робочий зошит.
ПК (з програмами на розвиток логічного мислення). Аркуші паперу, світлофори.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
(Учні пальцями правої руки по черзі «вітаються» з пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).
         - Доброго ранку, сонце привітне!
         Доброго ранку, небо блакитне!
         Доброго ранку, у небі пташки!
         Доброго ранку, тобі і мені!
- Ознайомтеся з планом роботи на уроці:
         * Перекличка повідомлень.
         * БЖ при роботі з комп’ютером.
         * Тести.
         * Робота з ПК.
         * Цікавинки.
- Сьогодні у вас буде можливість отримати почесне звання «Знавець» із записом у щоденник. Успіху вам на уроці!
ІІ. Узагальнення знань.
- Що ви знаєте про давні обчислювальні прилади та прототипи ЕОМ? ( Розповіді дітей про давні обчислювальні прилади).
- Як ви думаєте, для чого ми згадували про давні обчислювальні прилади? (Щоб знати історію розвитку обчислювальної техніки, бути освіченими людьми. Хто знає минуле, у того є майбутнє).
- Побудуємо піраміду «Від абака до нетбука»



Пирамидальная диаграмма
ІІІ. Робота з ПК.
1. Безпека життєдіяльності під час роботи з комп’ютером.
(Фронтально: повторення правил безпеки життєдіяльності для учнів під час роботи з комп’ютером).
2. Розподіл на трійки: 1 – робота з тестами за партами (5 хв),
                                      2 – робота з програмами з ПК (5 хв),
                                      3 – консультант.
3. Тести.
- Познач правильну відповідь.
1).Повідомлення можуть бути усними, письмовими, у вигляді малюнків, умовних позначень.
                             Так          Ні
2). Отримання, опрацювання, передавання, зберігання та використання повідомлень називають інформаційними процесами.
                             Так         Ні
3). Перша ЕОМ створена в Москві.
                             Так         Ні
4). Підкресли орган чуття, за допомогою якого здорова людина отримує найбільшу частину інформації
Очі, вуха, шкіра, ніс, язик.
5). Дай найповнішу відповідь: інформація – це:
         а) повідомлення;
         б) новина;
         в) відомості про навколишній світ та процеси, що в ньому відбуваються.
6). Прототип Першої ЕОМ:
         а) зарубки;
         б) абак;
         в) паскаліна;
         г) машина Беббіджа.
3. Самоперевірка тесту. Встановлення почесного звання «Ерудит».
ІV. Рефлексія.
1. Гра «Впізнай предмет».
( Вчитель називає предмет дитині, вона його описує, не називаючи. Учні в класі за описом впізнають названий предмет).
2. Гра «Світлофор» (2 сигнала: червоний та зелений).
- Чи задоволені ви результатами своєї роботи?
- Чи будуть одержані навички корисним і потрібними в житті та навчанні?
- Які почуття у вас виникли на уроці інформатики: позитивні чи негативні?
3. Гра «Вільний мікрофон».
- Яка ще інформація потрібна була на уроці?
- Що було новим для вас?
- На що у майбутньому варто звернути особливу увагу?

Література:
1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. К.: Видавничий дім «Освіта», 2012, 392 с.
2. Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. Сходинки до інформатики. Підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Основа», 2012.
3. Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. Сходинки до інформатики. Робочий зошит. 2 клас. – К.: Видавничий дім «Основа», 2014.

Комментариев нет:

Отправить комментарий