Загальна тема: «Історія обчислювальних пристроїв (3
години)»
Урок № 3.
Тема. Робота з програмами на розвиток логічного мислення. Інструкція з
безпеки життєдіяльності № 12 – в.
Мета. Продовжувати формувати інформаційно – комунікативну компетентність.
Узагальнювати знання дітей про давні обчислювальні прилади та прототипи ЕОМ.
Закріплювати уміння працювати з клавіатурою, мишею. Розвивати мислення, увагу,
спостережливість, самостійність учнів. Виховувати бережливе відношення до
власного здоров’я.
Обладнання. Друковані зошити: Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко,
Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. Сходинки до інформатики. Робочий зошит.
ПК
(з програмами на розвиток логічного мислення). Аркуші паперу, світлофори.
Хід уроку
І.
Організаційний момент.
(Учні пальцями правої руки по
черзі «вітаються» з пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).
- Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, тобі і мені!
-
Ознайомтеся з планом роботи на уроці:
* Перекличка повідомлень.
* БЖ при роботі з комп’ютером.
* Тести.
* Робота з ПК.
* Цікавинки.
-
Сьогодні у вас буде можливість отримати почесне звання «Знавець» із записом у
щоденник. Успіху вам на уроці!
ІІ.
Узагальнення знань.
-
Що ви знаєте про давні обчислювальні прилади та прототипи ЕОМ? (
Розповіді дітей про давні обчислювальні прилади).
-
Як ви думаєте, для чого ми згадували про давні обчислювальні прилади? (Щоб
знати історію розвитку обчислювальної техніки, бути освіченими людьми. Хто знає
минуле, у того є майбутнє).
-
Побудуємо піраміду «Від абака до нетбука»
ІІІ.
Робота з ПК.
1.
Безпека життєдіяльності під час роботи з комп’ютером.
(Фронтально: повторення правил
безпеки життєдіяльності для учнів під час роботи з комп’ютером).
2.
Розподіл на трійки: 1 – робота з тестами за партами (5 хв),
2 –
робота з програмами з ПК (5 хв),
3 – консультант.
3.
Тести.
-
Познач правильну відповідь.
1).Повідомлення
можуть бути усними, письмовими, у вигляді малюнків, умовних позначень.
Так Ні
2).
Отримання, опрацювання, передавання, зберігання та використання повідомлень
називають інформаційними процесами.
Так Ні
3).
Перша ЕОМ створена в Москві.
Так Ні
4).
Підкресли орган чуття, за допомогою якого здорова людина отримує найбільшу частину
інформації
Очі, вуха, шкіра, ніс, язик.
5).
Дай найповнішу відповідь: інформація – це:
а) повідомлення;
б) новина;
в) відомості про навколишній світ та
процеси, що в ньому відбуваються.
6).
Прототип Першої ЕОМ:
а) зарубки;
б) абак;
в) паскаліна;
г) машина Беббіджа.
3.
Самоперевірка тесту. Встановлення почесного звання «Ерудит».
ІV. Рефлексія.
1.
Гра «Впізнай предмет».
( Вчитель називає предмет дитині,
вона його описує, не називаючи. Учні в класі за описом впізнають названий
предмет).
2.
Гра «Світлофор» (2 сигнала: червоний та зелений).
-
Чи задоволені ви результатами своєї роботи?
-
Чи будуть одержані навички корисним і потрібними в житті та навчанні?
-
Які почуття у вас виникли на уроці інформатики: позитивні чи негативні?
3.
Гра «Вільний мікрофон».
-
Яка ще інформація потрібна була на уроці?
-
Що було новим для вас?
-
На що у майбутньому варто звернути особливу увагу?
Література:
1.
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням
українською мовою. 1 – 4 класи. К.: Видавничий дім «Освіта», 2012, 392 с.
Комментариев нет:
Отправить комментарий