вторник, 27 октября 2015 г.

Володіння інформацією - шлях до успіху


Інформація створює світ


Проблема безпеки дітей в Інтернеті вже не здається в нашій державі такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Кожного року аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється і її переважну частину становить молоде покоління – діти та підлітки, які повністю не усвідомлюють загрозу, що може чекати на них у віртуальному просторі.

     "Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі українські батьки усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Їм варто прийти до розуміння, що вони несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в Інтернеті, як і на вулиці або в метро. Інакше вони можуть зіткнутися із цілком реальними результатами віртуального спілкування"
Ірина Колесник, дитячий і сімейний психолог, консультант Психологічного центру особистісного та професійного розвитку ALTERA.

Цікаві цифри (за матеріалами досліджень компанії "Київстар") 
  • 78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;
  • 24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;
  • 9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;
  • 8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет - клуби;
  • 27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці, 30% з них пішли на контакт;
  • 28% висилали фото віртуальним знайомим;
  • 7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім'ю.
  •  Вже починаючи з 2,5 років дитина свідомо пов’язує маніпуляції комп’ютерною мишкою зі змінами, що відбуваються на дисплеї монітору. Отже, можна вважати, що з цього віку дитина починає опанування комп’ютером. А приблизно у 5 років дитина починає звертати увагу на той факт, що багато нової інформації батьки беруть з Інтернету і в її лексиконі з’являються слова «завантажити» або «скачати». З цього починаються перші кроки дитини до розуміння поняття інтерактивного інформаційного простору. Згодом наші діти, які, до речі, частіше більш «продвинуті» користувачі комп’ютеру, ніж їх батьки, без страху входять у цей інформаційний простір зі своїми думками, бажаннями, прагненнями. Відсутність перед очима реальної незнайомої людини надає відчуття безпечності та створює атмосферу необачливої довіри. Саме тому вчителям і батькам дуже важливо знати про небезпеку, на яку наражаються недосвідчені користувачі Інтернету.

             Глобальна Мережа вже давно стала героєм страшилок для дітей і жахливих новинних повідомлень. «Хакери одержали доступ до мільйона доларів», «педофіли атакують мережу», «дівчинка повісилася через соціальну мережу», «вбивця шукав своїх жертв в «Однокласниках». Знайомо, чи не так?
    Почитавши це, будь-яка розсудлива людина, не знайома з нюансами інтернет-спілкування, буде щонайменше стривожена. А якщо у цієї людини є неповнолітні діти, вона добре подумає, перш ніж забезпечувати їм доступ до цієї «темної та страшної мережі».



    П’ять правил для батьків, які зацікавлені в безпеці своїх дітей

    1. Додайте комп’ютер в загальній кімнаті — таким чином, обговорення Інтернету стане повсякденною звичкою, і дитина не буде наодинці з комп’ютером, якщо в нього виникнуть проблеми.
    2. Використовуйте будильник, щоб обмежити час перебування дитини в Мережі — це важливо для профілактики комп’ютерної залежності.
    3. Використовуйте технічні засоби захисту комп’ютера: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр.
    4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», які сприятимуть онлайн-безпеки для дітей.
    5. Обов’язково обговорюйте з дітьми всі питання, які виникають у них в процесі використання Мережі, цікавтеся друзями з Інтернету. Вчіть критично ставитися до інформації в Інтернеті і не ділитися особистими даними онлайн.

Комментариев нет:

Отправить комментарий