четверг, 15 декабря 2016 г.

21 грудня - семінар з інформатики

URL



ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
3 КЛАС
Тема. Міні – проект (командний).
           А світ такий чарівний,
           А світ такий цікавий. Зима.
Мета. Знайомити школярів зі способами використання ІКТ, інтерактивних технологій для формування цілісного сприйняття світу.
Розвивати уміння користуватися різними видами інформації для вирішення проблеми та для досягнення поставленої мети.

Розширювати кругозір дітей, що є основою для створення нових уявлень про навколишній світ.
Виховувати спостережливість, бережне відношення до навколишнього світу, уміння толерантно сприймати думки інших людей.
Обладнання. Інтернет – ресурси:
babiki.ru/blog/kulturnoe-nasledie/36609.html

www.metodkabinet.eu/BGM/Izotrud/BGM_Arte_ZimaNovGod.htm

4book.org/uchebniki-ukraina/3.../1255-skhodinki-do-informatiki-3-klas-lomakovska


teach-inf.at.ua › Файли › Програми › Навчальні ігри

Словники (орфографічний, тлумачний для школярів). Папір. Клей. Ножиці. Фломастери.
Інтеграція: інформатика, природознавство, літературне читання, українська мова, образотворче мистецтво,трудове навчання, музичне мистецтво.
Тип проекту: короткочасний (термін підготовки – тиждень), міжпредметний.
Мета міні – проекту: створення цілісної картини навколишнього світу.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
1. Організаційний момент. Психологічна підготовка. (3 хв)
- Привітання.
- Виконання пісні про зиму.
2. Мотивація навчальної діяльності. (12 хв)
- Екскурсія « Віртуальна картинна галерея» https://drive.google.com/drive/folders/0B47e3ev-GYMdLVJRcFJEeEhOLUE 
(картини відомих художників на робочому столі компютерів):
1 – Грабарь І. «Іней. Схід сонця!»;
2 – Ван дер Нер «Розваги на льоду»;
3 – Шишкин І. «Зима»;
4 – Кримов М. «Зимовий вечір»;
5 – Поленов В. «Ранній сніг»;
6 – Вельі І. «Ранній сніг»;

7 – Шишкин І. «На півночі дикій». 
- Вправа психолога: створення настрою.
На робочому столі комп’ютера встановлений файл «Психологічне коло образів».
Мета: визначити риси своєї особистості.

Діти відкривають цей файл, вибирають тварину, яка їм сподобалася, і психолог за цим вибором робить інтерпретацію характеру дитини. 
- «Юні художники»: Робота в програмі Tux Paint:
  - Тепер ви самі можете створити образ зими в програмі Tux Paint. (4 хв)
Перевірка виконаної роботи.
3. Інтерактивні вправи: (5 хв)
    очікування (чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?) – запис на дошці;
   «Криголам» - асоціації з підтемою проекту: тварина, розвага.
4. Захист міні – проектів. (15 хв)  [ додаток]
Представлення команд.
Розподіл ролей.
Мета міні – проекту.
Реалізація проекту.
5. Рефлексія. (5 хв)
- Складання сенкану, хокку.
- Інтерактивна гра «Прес».
Кліше: я думаю, …
            мені сподобалося …
            я зрозумів, …
            хотів би дізнатися більше про …
            тепер я знаю, що …


ДОВІДКА
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.


1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Хокку является одним из самых известных и наиболее распространенных жанров японской поэзии. Аналогов стихам хокку нет ни в одной поэзии мира. Объясняется это тем, что у японцев особое мировоззрение, весьма аутентичная и самобытная культура, иные принципы воспитания. По своей натуре представители этой нации – философы и созерцатели. В моменты наивысшего подъема у таких людей рождаются стихи, известные во всем мире, как хокку.

Принцип их создания достаточно прост и, в то же время, сложен. Стихотворение состоит из трех коротких строчек, первая из которых содержит исходную информацию о месте, времени и сути события. В свою очередь, вторая строка раскрывает смысл первой, наполняя мгновение особым очарованием. Третья же строка представляет собой выводы, которые очень часто отражают отношение автора к происходящему, поэтому могут быть весьма неожиданными и оригинальными. 

Так, подлинные японские хокку создаются по принципу 5-7-5. Это означает, что в первой и последней строчке должно быть ровно по пять слогов, а во второй – семь. Кроме этого, все стихотворение должно состоять из 17 слов. Естественно, что соблюсти эти правила могут лишь люди, которые не только обладают богатым воображением и лишенным условностей внутренним миром, но и великолепным литературным слогом, а также умением емко и красочно излагать свои мысли.

Стоит отметить, что правило 5-7-5 не распространяется на стихи хокку, если они создаются на других языках. Связано это, в первую очередь, с лингвистическими особенностями японской речи, ее ритмом и певучестью. Поэтому хокку, написанные на русском языке, могут содержать в каждой строчке произвольное количество слогов. То же самое касается и количества слов. Неизменным остается лишь трехстрочная форма стихотворения, в котором отсутствует рифма, но при этом фразы строятся таким образом, что создают особый ритм, передавая слушателю некий импульс, заставляющий человека мысленно нарисовать картины того, что он услышал.


ДОДАТОК 

ПРОЕКТ «А СВІТ ТАКИЙ ЧАРІВНИЙ, А СВІТ ТАКИЙ ЦІКАВИЙ. ЗИМА. ПТАХИ»
РОЗФАРБОВКА
Картинки по запросу синичка раскраска   Синиці
Прилетіли птиці
Веселі синиці.
Стали всі співати,
Весну закликати. 

Прийди, прийди, весно!
Бо ми замерзаєм.
Нема нам що їсти.
І ми помираєм.  

Діти їм зробили
Гарні годівниці.
Є зерно і крихти – 
Співають синиці. 



Загадки
1.     Жовтогруді щебетушки мають чорні капелюшки, сірі лапки, білі щічки, називаються … (синички).
2.     У червонімфартушку птах стрибає по сніжку і розпитує синичку про найближчугодівничку. (Снігур)
3.     В лісілинедивний звук: Тук-тук-тук! Тук-тук-тук! Гострийдзьоб, як молоток: Тук-тук-тук! Цок-цок-цок! Буде лісу помагати        Працьовита пташка… (дятел).
Прислів’я та приказки
1.    Горобець маленький, а серденькомає.
2.    Хто б дятла знав, якби не йогоніс.
3.    Не вчи орла літати, а рибуплавати.
Краще синиця в жмені, ніж журавель у небі.
ПОВІДОМЛЕННЯ
(запис на дошці з наголосом та поділом на склади)ПтАх, птАха, птахИ- хребетна тварина, яка має тіло, вкрите пір'ям, дзьоб і замість передніх кінцівок крила. 
Академічний тлумачний словник української мови

(супроводжується фотоматеріалами) https://www.youtube.com/watch?v=39OJ1wHl-zI                                                                   З настанням зими видовий склад птахів, які нас оточують, суттєво змінюється. До сезонних міграцій птахів спонукає у першу чергу доступність їжі, а температура та погодні фактори є другорядними: при нормальному харчуванні морози та сніг можна пережити. Нашу територіювимушені на зиму покидати птахи, в живленніякихкомахи є обов’язковою складовою.Наприклад, ластівкиіззникненнямлітаючихкомахвимушеніпокидатинашітериторії та мігрувати у тропічнірайони. Залишається у нас назимівлюзначначастиназерноїднихвидівптахів, середкомахоїднихзалишаютьсяті, якіздатніхоча б частину часу живитисьнасіннямабо ягодами.
Синичка. Готуватись до зимового голоду вона починаєще весною абовлітку. І до зимицямаленька пташечка моженазбирати і сховати до 15 кг насіння і зернят. Протевзимку не завждиїйвдаєтьсязнайтисхованку. Тому доводиться шукатиїжупідснігомабохарчуватися у годівничках.
Снігурі. Як це не дивно звучить, але чимбільшіморози, тимспокійнішимивиглядаютьснігурі. Зазвичай вони літають невеликими зграйками до 10 осіб. У лютіморозиснігурісидятьнерухомо і лише час від часу «оживають», щобз’їсти яку-небудьягідкучинасіння. Особливо полюбляютьснігуріягодигоробини.
Горобчики. Хоча горобчики і невибагливі у виборі їжі, проте взимку ці маленькі сірі пташечки потребують допомоги людини. Харчуються горобчики насінням, зерном, хлібними крихтами. Тому вартоїхпідгодовувати.
Дятли. Цікавоспостерігати за зимівлеюдятлів. Дятлиможуть як відлітати у теплікраї, так і зимувати у ріднихлісах. Зимують вони у дуплах, якісамі й видовбують. Зазвичайдятлихарчуютьсякомахами, ягодами і насінням, але взимкуїхнійраціонзначнозвужується. Їхрятуєнасінняялинових і сосновихшишок. І поприневеликукількістьїжі, дятли є дужещедрими птахами і з легкістюможутьподілитисяїжею з іншимипернатими.
Сойки. Цікрасиві птахи тежзавчасноготуються до зими. Раціон сойки дужерізноманітний: комахи, ягоди, насіння, зерно, горіхи. Але взимкувонихарчуютьсяпереважножолудями. Щевосени сойки шукаютьжолуді і ховають у дуплах дерев, міжкорінням, під пеньками. Причомуховаютьлишевідбірніжолуді, тому нерідко весною вонипроростають. Завдякихорошійпам’ятіці птахи з легкістюзнаходятьсвоїсхованки.
(фото з годівничками)Зима – важка пора для птахів, тому вартоїмдопомогтиперезимувати.
Всесвітня мережа Інтернет сайт «Зимуючі птахи України»
КАЛІГРАМ



Хоку
Синиця-трудівниця.
 Впав сніг -
надворі зима.
Саєнко Анна
ПРЕЗЕНТАЦІЯ

https://www.youtube.com/watch?v=39OJ1wHl-zI  

                                                                       ПРОЕКТ «А СВІТ ТАКИЙ ЧАРІВНИЙ, А СВІТ ТАКИЙ ЦІКАВИЙ. ЗИМА. РОЗВАГИ»

(під час роботи над проектом складається колективна робота модульне оригамі  «Новорічна ялинка», поступово, з кожною грою).
1. Пантоміма. Гра «Крокодил» (мімікою і жестами показати зимові розваги; всі діти відгадують).

 2. Гра «Сніжки» (математичні).
- Чи любите ви зимові розваги?
- Чи подобається грати в сніжки?
- Пограємо в математичні сніжки.

3. Гра «Слово – навпаки» (підбір антонімів).
Відкрити – закрити.
Вибрати – скасувати.
Запустити – зупинити.
Наступний – попередній.
Збільшити – зменшити.
Кодувати – розкодувати.
Вставити – видалити.

4. Гра «Вірю – не вірю».
- Комп’ютерна мережа – це з’єднані між собою комп’ютери. (вірю)
- Глобальна мережа називається Інтернет. (вірю)
- Флеш – накопичувач має маленький об’єм пам’яті. (не вірю)
- У папці містяться тільки файли. (не вірю)
- Сайт – це об’єкт у мережі Інтернет, що має свою адресу. (вірю)
- Мережі бувають локальні і глобальні. (вірю)

5. Гра «Новорічна павутинка».
- Доберіть новорічні слова, які асоціюються з канікулами, розвагами.
(Дід Мороз, Снігурка, новорічна ялинка, хоровод, подарунки, розваги, ліхтарики, сніг, ковзани, сніжки).

6. Зачитати есе «Як я хочу провести канікули?»

СЕНКАН
Розваги.
Веселі, смішні.
Кидатися, ліпити, прикрашати.
Мені подобаються зимові веселощі.
Ігри.




5 комментариев:

  1. Чому саме проект?
    Цим я хотіла довести, що тільки цілісність світу, різні джерела інформації дають можливість кожній дитині обєктивно подивитися на світ навколо.
    Цей проект довів, що учні можуть бути не тільки вправними виконавцями проекту, а й творцями. Тренерами двох команд були батьки, що дало поштовх дітям не стримувати своє бачення даної теми, висловитися так, як вони самі цього захотіли. Чи має право бути такий проект, таке бачення? Звісно!
    Діти бачать світ по - своєму, по дитячому. І це прекрасно, і це інтригуюче.
    Всім натхнення і віри в те, що наші діти талановиті та щирі!

    ОтветитьУдалить
  2. Під час виконання цієї роботи кожен мав своє завдання, виходячи із можливостей. Діти перелистали багато книжок із шкільної та сільської бібліотеки, побували на цікавих сайтах, довідалися багато цікавого, познайомилися із новими видами роботи (сенкан, хоку, каліграм). Кожен із учнів вніс свій вклад у розбудову свого проекту, бачення розв'язку даної проблеми. Тому напрямки роботи вийшли цікавими та неповторними.
    Пізнавальний напрямок цього командного проекту довів, що наш світ багатогранний, ми всі різні. Кожен бачить обєкти навколишнього світу по - своєму. А об'єднує нас жага до пізнання та створення свого особливого бачення світу.

    ОтветитьУдалить
  3. Дуже цікавий та змістовний урок.Але хотіла переглянути посилання на блог, відео . Чомусь не активні.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Зоє Семенівно! Дякую, що найшли час і переглянули урок.

      Удалить
  4. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить